Иосиф игумен волоцкий Чудотворец молитва

Основы: Иосиф игумен волоцкий Чудотворец молитва - информация из открытых источников и священных текстов.

Молитвы святым

Память: 9 / 22 сентября, 18 / 31 октября

Преподобный Иосиф прославился как пламенный защитник Православной веры, он непримиримо обличал ересь «жидовствующих» и написал против них книгу под названием «Просветитель», он был мудрым строителем монастырской жизни. Во время голода его обитель доставляла пропитание множеству бедных людей.

Святому Иосифу Волоцкому молятся о твердом стоянии в Православии детей и близких, защите от расколов и ересей; людях, попавших в секты; о помощи в нужде и голоде.

Преподобный Иосиф Волоцкий официально объявлен в 2009 году Русской православной Церковью небесным покровителем православного предпринимательства и хозяйствования.

Преподобный Иосиф Волоцкий. Икона, XVI век. Русь. Иосифо-Волоцкий монастырь

Тропарь преподобному Иосифу Волоцкому, глас 5

Яко постников удобрение и отцев красоту, милости подателя, разсуждения светильника, вси вернии, сошедшеся, восхвалим кротости учителя и ересей посрамителя, премудраго Иосифа, российскую звезду, молящася Господу помиловатися душам нашим.

Кондак преподобному Иосифу Волоцкому, глас 8

Жития треволнения, и мятеж мирский, и страстная взыграния в ничтоже вменив, пустынный гражданин показался еси, многих быв наставник, Иосифе преподобне, монахов собратель и молебник верен, чистоты рачитель, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Молитва первая преподобному Иосифу Волоцкому

О великий наставниче, ревнителю и учителю Православныя веры, святе премудре Иосифе! Приими моление, от нас, грешных, к тебе приносимое, и теплым предстательством умоли в Троице славимаго Бога, да ниспослет Он богатыя Своя милости нам, грешным: да утвердит во Святей Своей Православней Церкви правую веру и благочестие: пастырем ея да подаст святую ревность о спасении словеснаго стада, яко да верующих соблюдут, неверующих же и отпадших от истинныя веры вразумят и обратят. Всем же нам испроси вся благопотребная во временном сем житии и полезная к вечному спасению нашему. Помяни стадо свое, еже собрал еси, не забуди посещати чад своих и, яко чадолюбивый отец, не презри, ниже отрини моления наша, но воздежи руце свои молитвенней ко Господу Богу, да отложит праведный гнев Свой движимый на ны и избавит нас от враг видимых и невидимых, от глада, потопа, меча, смертоносныя язвы, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани. Ей, премилосердый заступниче наш, преславный чудотворче, всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженная недра Авраамова, идеже непрестанно славословится всепетое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь

Молитва вторая преподобному Иосифу Волоцкому

О, преблаженне и преславне отче наш Иосифе! Ведуще твое великое к Богу дерзновение и ко твоему твердому заступлению прибегающе, в сокрушении сердца молим тя: озари нас (имена) светом дарованныя тебе благодати и молитвами твоими помози нам бурное море жития сего безмятежно прейти и пристанища спасения неблазненно достигнути. Се бо, суетными порабощени суще, грехолюбиви же и немощни от обышедших нас зол. Ты явил еси неоскудеваемое богатство милости в земнем житии твоем. Веруем же, яко и по отшествии твоем множайшее стяжал еси дарование, еже о бедствующих милосердствовати. Темже убо ныне, к тебе прибегающе, умиленно просим тя, святче Божий: сам искушен быв, помози и нам искушаемым; постом и бдением поправый силу демонскую, и нас от нападений вражеских защити; препитавый гладом погибающия, и нам испроси у Господа изобилие плодов земных и вся ко спасению потребная; посрамивый еретическая мудрования, Церковь Святую от ересей и раскола и смущений молитвами твоими огради, да тожде мудрствуим вси, единым сердцем славяще Святую Единосущную, Животворящую и Нераздельную Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Молитвы преподобному Иосифу, игумену Волоцкому, чудотворцу

Тропарь, глас 5 *

Я́ко по́стников удобре́ние и отце́в красоту́,/ ми́лости пода́теля, разсужде́ния свети́льника,/ вси ве́рнии соше́дшеся восхва́лим,/ кро́тости учи́теля, и ересе́й посрами́теля,/ прему́драго Ио́сифа, Росси́йскую звезду́,/ моля́щася Го́споду,// поми́ловатися душа́м на́шим.

Перевод: Как украшение постников и отцов красоту, милости подателя, рассуждения светильника, все верующие собравшись прославим, кротости учителя, ереси посрамившего, Российскую звезду, премудрого Иосифа, молящегося Господу о помиловании душ наших.

Кондак, глас 8 *

Жития́ треволне́ния и мяте́ж мирски́й,/ и стра́стная взыгра́ния в ничто́же вмени́в,/ пусты́нный граждани́н показа́лся еси́,/ мно́гих быв наста́вник, Ио́сифе преподо́бне,/ мона́хов собра́тель, и моле́бник ве́рен,/ чистоты́ рачи́тель.// Моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Житейские бури и суету мирскую, и буйство страстей посчитав ничем, ты стал жителем пустыни и наставником для многих, Иосиф преподобный, собравший монахов истинный молитвенник, чистоты любитель. Моли Христа Бога о спасении душ наших.

Молитва 1-я

Молитва 2-я **

Дни памяти 9/22 сентября, 18/31 октября

Прославился как пламенный защитник чистоты Православной веры, обличитель ереси «жидовствующих», радетель за народ и Русское государство. Во время голода его обитель доставляла пропитание множеству бедного люда. Прп. Иосифу молятся о твердом стоянии в Православии, защите от расколов и ересей, помощи в голодное время.

Православные молитвы ☦

3 сильных молитвы преподобному Иосифу Волоцкому, Волоколамскому чудотворцу

Оглавление:

Молитва Иосифу Волоцкому на торговлю

«О великий наставниче, ревнителю и учителю православныя веры, святе премудре Иосифе! Приими моление нас, грешных, тебе приносимое, и теплым предстательством умоли в Троице славимаго Бога, да ниспослет богатыя Своя милости нам, грешным, да утвердит во Святой Своей Православней Церкви правую веру и благочестие: пастырем ея да подаст святую ревность о спасении словеснаго стада, яко да верующих соблюдут, неверующих же и отпадших от истинныя веры вразумят и обратят. Нам же всем испроси вся благопотребная во временнем сем житии и полезная к вечному спасению нашему. Помяни стадо твое, еже собрал еси, не забуди посещати чад твоих и, яко чадолюбивый отец, не презри, ниже отрини моления наша, но воздежи руце твои молитвеннеи ко Господу Богу, да отложит праведный гнев Свой, движимый на ны, и избавит нас от враг видимых и невидимых, от глада, потопа, меча, смертоносныя язвы, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани. Ей, премилосердый заступниче наш, преславный чудотворче, всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженная селения райская, идеже непрестанно славословится всепетое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.»

Молитва преподобному Иосифу Волоцкому на процветание бизнеса

«О преблаженне и приснославне отче наш Иосифе! Ведуще твое велие к Богу дерзновение и к твоему твердому заступлению прибегающе, в сокрушении сердца молим тя: озари нас светом дарованныя тебе благодати и молитвами твоими помози нам бурное море жития сего преити безмятежно и пристанища спасения неблазненно достигнути: порабощени бо суще суетными, и грехолюбиви, и немощни еже от обышедших нас зол возникнути, к кому прибегнем, аще не к тебе, явившему неоскудеваемое богатство милости в земнем житии твоем? Веруем же, яко и по отшествии твоем множайшее стяжал еси дарование милосердовати бедствующим. Темже убо, припадающе ныне к цельбоносней иконе твоей, умиленно просим тя, святче Божий: сам искушен быв, помози и нам, искушаемым; постом и бдением поправый силу демонскую, и нас от нападений вражиих защити; препитавый гладом погибающих, и нам испроси у Господа изобилие плодов земных и вся яже ко спасению потребная; посрамивый еретическая мудрования, Церковь Святую от ересей и расколов, и смущений молитвами твоими огради: да тожде мудрствуем вси, единем сердцем славяще Святую, Единосущную, Животворящую и Нераздельную Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, во вся веки. Аминь.»

Молитва святому Иосифу Волоцкому о даровании рассуждения

«О великий православныя веры ревнителю и учителю, святе премудре Иосифе! Приими моление, от нас, грешных, тебе приносимое, и теплым предстательством умоли в Троице славимаго Бога, да низпослет Он богатыя Своя милости нам, грешным, и рабам Божиим (имена), да отложит праведный гнев Свой, движимый на ны, да избавит нас и зде поминаемых от враг видимых и невидимых. Ей, премилосердый заступниче наш, испроси молитвами твоими нам прощение грехов, исправление жития нашего, от болезней и всяких недугов исцеление, от наветов и козней диавольских избавление, паче же спасение душам нашим подаждь и небесных благ восприятия сподоби, благодатию и человеколюбием Живоначальныя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков.»

Православные каноны

Память: 18 октября / 31 октября, 9 сентября / 22 сентября

Преподобный Иосиф Волоцкий. Икона, XVIII век

Читайте так же:  Датч шитс власть в молитве

Глас 6

Песнь 1

Ирмос: Волною морскою Скрывшаго древле гонителя мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы, яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися.

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

О Божий Слове, Милостиве Христе Царю! Презри моя многая согрешения, и отверзи ми косноязычныя уста, и дух прав обнови во утробе моей, и даждь ми Христе, слово разума, да воспою Твоего угодника, преподобнаго Иосифа.

Повинулся еси преподобне, вседушно твоему отцу, преподобному Пафнутию: и был еси яко другий Исаак, ради крайняго послушания. Темже преподобне в тя вселися Пресвятый Дух, Егоже действием светло украшаемый, и ныне предстоиши Святей Троице радуяся.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Уподобился еси преподобне Иосифе, древнему Иакову, послушавшу своея матере, отчее благословение приемшему: ты же преподобному Пафнутию повинулся еси, и от него благословение приим, устрояешися пастырь Христова стада в тойже обители, Богу тако извольшу.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: К Тебе прибегаем, Богородице Всепетая, и Тебе припадающе молимся, Твоим ходатайством, Владычице, и молитвами Твоего угодника преподобнаго Иосифа, милостива нам сотвори, Егоже пречисто и недоведомо родила еси Христа Бога нашего.

Песнь 3

Ирмос: Тобою, Христе, небеса утверждаема вся, Слово Божие и Сила, исповедуют славу неизреченну, и Вседетельныя руки Твоея сотворение; несть бо Пресвят, разве Тебе, Господи.

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

Не предаждь Владыко, Твоего достояния врагом хвалящимся на ны, молим Тя, Милостиве, спаси православныя христианы, и буди милостив Твоим рабом: и избави ны, Христе Царю, мучения и огня негасимаго, и сподоби ны деснаго предстояния, молитвами преподобнаго Иосифа.

Наполнися сердце твое, преподобне, благодати Христовы, и праваго учения, был еси образ монашествующих, всякими добротами духовными: не дал бо еси сна твоим очесем, ни веждам дремания, но яко стяжал еси дерзновение ко Господу, моли о нас, молим тя, да будет нам милостив в День Судный.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Яко лев страшен из пустыни устремився, устрашил еси безбожныя еретики, имея, преподобне, меч духовный, иже есть глагол Божий, посекл еси изникшая нечестия, и из корене исторгл еси злославных учения, собрал еси яко трудолюбива пчела от всех писаний Божественная словеса, и сими уста скверная безбожных заградил еси, преподобне Иосифе.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Дивятся, Мати Божия, небеснии чини красоте души Твоея, и чистоте девства Твоего: мы же, земнии, недоумеем глаголати несказаннаго Рождества Твоего, емуже тайно научающеся, познахом Тя, рождшую Христа Бога нашего, Егоже милостива нам сотвори в День Судный страшнаго Пришествия Его.

Читайте так же:  Молитва структурирования воды

Господи, помилуй, трижды.

Седален, глас 3

Христова угодника, Евангельскаго учения послушника, светло празднуем преподобнаго Иосифа память, приидите ублажим странноприимца суща, сиротам и вдовам заступника тепла, и нищим дателя нескудна, целомудрия хранителя, и добродетелей делателя, и ересей обличителя непостыдна, и светильника русскаго, егоже ради просяще от Христа душам нашим спасения, и миру велия милости.

Песнь 4

Ирмос: Удивися Твой разум от мене, услышавшу преславная веления смотрения Твоего, укрепися же возлюблением Твоего схождения: Ты бо моея нищеты не отверглся еси.

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

Якоже древле Иосифу Прекрасному завидеша братия, совет лукав умыслиша, тако и на тя, преподобне Иосифе, советоваша лукавое умышление. Ты же любовию ко Христу вперяемь, сих негодования в ничтоже вменив, непрестанно молися о нас Господу.

Изшел еси, преподобне, от идеже прежде начальствуя, Христу Царю Небесному моляся и Пречистей Богородице, шествуя на место, Богом тебе показанное, и тамо пустыню населяеши, Христа ради, в нейже зарю светлу узрети сподобился еси благодати духовныя, блаженне Иосифе.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Преподобне отче, уподобился еси Иосифу Прекрасному: не покорился бо еси сладострастию, и зело тщался еси о целомудрии, мысленнаго змия победил еси, и соннаго жития небрегл еси, из темницы тела изшел еси, и царь не Египта, но страстей был еси, и добродетели пшеницу собрал еси: еюже ны, чада твоя, питаеши.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Пречистая Богородице, вемы Тя христиане твердую Защитницу, и скорую Помощницу, и в бедах избавление. Темже молим Тя: испроси нам у Христа множеству согрешений прощение и вечныя муки избавление.

Песнь 5

Ирмос: Мир мног любящим Тя Христе, и нощь просвещения в пищи словес Твоих, сего ради от нощи утренююще, просим милости от Тебе, Человеколюбче.

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

Всяк писменник, научився Божественному Писанию, подобен есть Царствию Небесному; ты же, преподобне, поревновав Евангельскому учению и от сего приял еси крепость духовную, Схариа евреина посрамил еси, и его проклятью ученики таяжде мудрствующии, и анафеме предал еси.

Преподобне отче, дарова тебе Бог мудрость, и слово разума: ты же проповедал еси в Триех Лицех Единаго Бога, и сему свидетельство привел еси от Божественных Писаний, научая покланятися в Троице Единому Богу.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Преподобне отче Иосифе, безумныя еретики глаголющия, яко еще Христос не родися, обличив ясно, сказал еси, яко родися Христос нашего ради спасения от Пречистыя Девы Марии, и нас ради пострада волею распятие, и воскресе тридневно. И паки грядет со святыми ангелы, судити весь мир.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: О безумнии еретицы и отступницы, непокоривии еврее, егоже вы чаете, той несть Христос, но антихрист есть, якоже свидетельствуют Божественная Писания. Мы же исповедуем Христа Бога нашего, рождшагося неискусомужно от Девы Чистыя Марии; Еяже молитвами избави нас, Христе, от таковыя прелести, и спаси души наша.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и волнения не ктому терпя, яко Иона Владыце вопию Ти: от тли мя возведи.

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

Яко священник сый поистине принося Христу Богу Жертву Безкровну, тайно возложенную и от ангел славимую, от Бога Отца приемлему и Святым Духом осеняему, и нам на спасение даруему.

О безумнии еретицы! Что поощряете языки богохульныя глаголюще: не можаше ли Бог не родився спасти мир инако? ты же, преподобне Иосифе, сих уста заградил еси, научая славити Христа Бога нашего.

Преподобне отче Иосифе, еретиков уста заградил еси, приводя свидетельства от Божественных Писаний.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Пытайте, рече, безумнии, Писания, яко явилася есть Святая Троица Аврааму в Трех Лицах, во Едином Божестве.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Богородичен: Припадаем Тебе, Пречистая Богородице, со умилением глаголюще: избави ны, Мати Христа Бога, веяния прелести разлучающия от Бога, и сподоби в День Судный получити от Христа милость и не отпасти деснаго предстояния.

Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне:

Кондак, глас 8

Жития треволнения, и мятеж мирский, и страстная взыграния в ничтоже вменив, пустынный гражданин показался еси, многих быв наставник, Иосифе преподобне: монахов собратель и молебник верен, чистоты рачитель, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Божественными добродетельми твоими себе, мудре, украсил еси и Спаса Христа жилище соделал еси, отче, мужественне, якоже злато искусився верою к Богу и надеждею, и любовию обеты полагая: воздержанием постився, яко безплотен, в целомудрии, и в смирении возвысился еси. Темже и мы молитвами Твоими просвещшеся, преподобне Иосифе, вопием ти:

Радуйся, яко измлада Богу послужил еси.

Радуйся, яко притекающих к тебе ко спасению ходатай был еси.

Радуйся, христолюбивому воинству похвала.

Радуйся, яко твоими молитвами противнии побеждаются.

Радуйся, яко всем просящим даеши дар, от Господа дарованный тебе.

Радуйся, яко чудесы тя Бог прославляет, и всех звати тебе научает.

Радуйся, преподобне отче Иосифе, постников удобрение. Моли Христа Бога спастися душам нашим.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, но посреде пламене ввержени, орошаеми пояху: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Читайте так же:  Молитвы для удачной торговли

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

Сказуя, преподобне, от Божественных Писании, како и коея ради вины подобает христианом покланятися и почитати святыя иконы, и Честный Крест Христов, и прочая священная воображения. Сим приял еси от Христа дарования, поя: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Из Египта страстей изшел еси, преподобне, и прешел еси море житейское без истопления, и достигл еси Гору Небесную, многая грешных души приводя Христу покаянием, и поя: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Потопил еси, преподобне, фараона мысленнаго в водах слез твоих, и его колесницы, иже суть лукавыя демоны, и кони и всадники, злоумныя еретики и безбожныя, и радуяся песнь победную воспел еси: благословен еси, Господи Боже отец наших.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Аз, Дево Чистая, к Тебе прибегаю, окаянный, иский Тобою обрести спасение: вем бо, Пречистая Владычице, яко можеши, елика хощеши. Христа, Егоже родила еси, Пречистая, моли, да будет нам милостив в День Испытания, поющим: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Ужаснися бояйся небо, и да подвижатся основания земли. Се бо в мертвецех вменяется, в Вышних Живый, и во гроб мал странноприемлется. Егоже отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

Что безумнии еретицы всуе мятетеся, глаголюще: яко уже седмь тысящь лет скончашася, Христово же пришествие еще несть. Сия глаголющих дерзостне обличил еси, сказуя: близ есть при дверех пришествие. Яко глаголют пророцы и апостоли, имже сказа Святый Дух, и научая пети: Егоже дети благословите, священницы пойте, и превозносите во вся веки.

Страшно есть впасти в руце Бога Жива, безумнии не льститеся, не крестит Христос по смерти спасенным крещением, неправе о нем мудрствующих, но во огни негасающем мучит. Мы же вернии у Христа просим время покаяния, да будет нам милостив в День страшнаго Его Пришествия. Сия преподобне глаголал еси и нас учил еси пети: Господа, дети, благословите, священницы воспойте, и превозносите Его во веки.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Моисей Великий в пустыни повеле Израилю выспрь на медный змий взирати, и тако угрызения змиина избавляхуся. Ты же, преподобне, нечестивыя научая покланятися Кресту Животворящему, и славити Святую Троицу во Едином Божестве, и сим избавлятися прелести змия мысленнаго диавола, и нас уча пети: дети благословите Господа, священницы пойте и превозносите Его во веки.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Тобою Пречистая Богородице, от всякия напасти избавляемся, избави ны, Мати Божия, вечнаго осуждения, да зовем Ти немолчно: Радуйся, Купино Неопалимая; радуйся, Горо присенная. Радуйся, запечатанный Источниче. Радуйся, Дево Чистая, Господь с Тобою. Егоже благословит вся тварь, и превозносит во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Не рыдай, Мене, Мати, зрящи во гробе, Егоже во чреве без семене зачала еси Сына. Востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно яко Бог, верою и любовию Тя величающия.

Припев: Святителю отче Иосифе, моли Бога о нас.

Преподобне отче Иосифе, поминай нас, чада твоя, ко Христу Богу нашему, да спасет от всяких бед и скорбей, и сподобит милости и деснаго предстояния в День Судный, славити Свое Божество, верою и любовию Того величающия.

Преподобне отче Иосифе, монашеское житие возлюбил еси, и хулящих тое уста заградил еси, апостола Павла яже к Тимофею словеса возвещая, яко монашеское житие Богу приятно есть, Емуже и ты сим благоугодил еси; сего ради тя ублажаем.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Яко Иисус Навин подвизася на иерихоняны, тако ты, блаженне словесы твоими безбожных уста заградил еси отступников и многая неверия укротил еси, научая славити Святую Троицу: сего ради тя ублажаем.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: О Пресвятая Владычице Богородице! Не имамы помощи иныя разве Тебе, молися Сыну Твоему и Богу нашему, с преподобным Иосифом, да соблюдет люди Твоя и сохранит страну нашу нерушимо, и да спасет ны верою и любовию Тя величающия.

Светилен

Мирскаго пристрастия, яко скверны уклонился еси, и алчбою плоть твою увядил еси, отче, и небесною славою со ангелы обогатился еси; темже непрестанно моли Христа Бога, преподобне Иосифе.

Преподобный Иосиф, игумен Волоцкий, Волоколамский чудотворец

Дни памяти: 9/22 сентября, 18/31 октября

Преподобный Иосиф Волоцкий, в мире Иоанн Санин, родился 14 ноября 1440 года (по другим данным – 1439 год) в селе Язвище-Покровское, недалеко от города Волоколамска, в семье благочестивых родителей Иоанна (в монашестве Иоанникия) и Марины (в схиме Марии). Семилетним отроком Иоанн был отдан в обучение к добродетельному и просвещенному старцу Волоколамского Кресто-Воздвиженского монастыря Арсению. Отличаясь редкими способностями и чрезвычайным прилежанием к молитве и церковной службе, даровитый отрок за один год изучил Псалтирь, а в следующем году – все Священное Писание. Он стал чтецом и певцом в монастырской церкви. Современники поражались его необычайной памяти. Часто, не имея в келлии ни одной книги, он совершал монашеское правило, читая на память Псалтирь, Евангелие, Апостол, положенные по уставу.

Еще не будучи иноком, Иоанн проводил иноческую жизнь. Благодаря чтению и изучению Священного Писания и творений святых отцов, он постоянно пребывал в Богомыслии. Как замечает жизнеописатель, он «зело ненавиде сквернословия и кощун, и смех бесчинный от младых лет».

Читайте так же:  Какие молитвы нужно знать наизусть православному

Около восемнадцати лет провел Иосиф в монастыре преподобного Пафнутия. Суровый подвиг иноческих послушаний под непосредственным руководством опытного игумена явился для него прекрасной духовной школой, воспитавшей в нем будущего искусного наставника и руководителя монастырской жизни. По кончине преподобного Пафнутия (+ 1 мая 1477 года) Иосиф был рукоположен во иеромонаха и, согласно завещанию почившего настоятеля, назначен игуменом Боровского монастыря.

Преподобный Иосиф решил преобразовать монастырскую жизнь на началах строгого общежития, по примеру Киево-Печерского, Троице-Сергиева и Кирилло-Белозерского монастырей. Однако это встретило сильное противодействие со стороны большинства братии. Лишь семеро благочестивых иноков были единомысленны с игуменом. Преподобный Иосиф решил обойти русские общежительные монастыри, чтобы исследовать наилучшее устроение иноческой жизни. Вместе со старцем Герасимом он прибыл в Кирилло-Белозерский монастырь, который представлял собой образец строгого подвижничества на началах общежительного устава. Знакомство с жизнью монастырей укрепило взгляды преподобного Иосифа. Но, возвратившись по воле князя в Боровский монастырь, преподобный Иосиф встретил прежнее упорное нежелание братии изменить привычный отшельнический устав. Тогда, решив основать новую обитель со строгим общежительным уставом, он с семью иноками-единомышленниками отправился в Волоколамск, в родные, с детства известные ему леса.

Главное внимание преподобный Иосиф уделял внутреннему устроению жизни иноков. Он ввел самое строгое общежитие по составленному им «Уставу», которому были подчинены все служения и послушания иноков, и управлялась вся их жизнь: «и в хождении, и в словесех, и в делех». Основой Устава было полное нестяжание, отсечение своей воли и непрестанный труд. У братии все было общее: одежда, обувь, пища и прочее. Никто из иноков без благословения настоятеля ничего не мог принести в келлию, даже книг и икон. Часть трапезы иноки по общему согласию оставляли бедным. Труд, молитва, подвиг наполняли жизнь братии. Молитва Иисусова не сходила с их уст. Праздность рассматривалась аввой Иосифом как главное орудие диавольского прельщения. Сам преподобный Иосиф неизменно возлагал на себя самые тяжкие послушания. Много занимались в обители перепиской Богослужебных и святоотеческих книг, так что вскоре волоколамское книжное собрание стало одним из лучших среди русских монастырских библиотек.

С каждым годом обитель преподобного Иосифа все более благоустраивалась. В 1484 – 1485 годах на месте деревянного был сооружен каменный храм Успения Богоматери. Летом 1485 года его расписывали «хитрые живописцы русской земли» Дионисий Иконник с сыновьями Владимиром и Феодосием. В росписи церкви участвовали также племянники и ученики Преподобного иноки Досифей и Вассиан Топорковы. В 1504 году была заложена теплая трапезная церковь в честь святого Богоявления, затем сооружена колокольня и под нею – храм во Имя Пресвятой Богородицы Одигитрии.

Преподобный Иосиф воспитал целую школу знаменитых иноков. Одни из них прославили себя на поприще церковно-исторической деятельности – были “пастырями добрыми”, других прославили труды просвещения, иные оставили по себе благоговейную память и были достойным примером для подражания своими благочестивыми иноческими подвигами. История сохранила для нас имена многих учеников и сподвижников преподобного игумена Волоколамского, впоследствии продолжавших развивать его идеи.

Учениками и последователями Преподобного были митрополиты Московские и всея Руси Даниил (+ 1539) и Макарий (+ 1563), архиепископ Вассиан Ростовский (+ 1515), епископы Симеон Суздальский (+ 1515), Досифей Крутицкий (+ 1544), Савва Крутицкий, по прозванию Черный, Акакий Тверской, Вассиан Коломенский и многие еще. Постриженики Иосифо-Волоколамского монастыря занимали преемственно важнейшие архиерейские кафедры Русской Церкви: святители Казанские Гурий (+1563; память 5 декабря) и Герман (+ 1567, память 6 ноября), святитель Варсонофий, епископ Тверской (+ 1576; память 11 апреля).

Деятельность и влияние преподобного Иосифа не ограничивались монастырем. Многие из мирян шли к нему получить совет. Чистым духовным разумом проникал он в глубокие тайники души вопрошавших и прозорливо открывал им волю Божию. Все живущие вокруг монастыря считали его своим отцом и покровителем. Знатные бояре и князья брали его в восприемники своим детям, ему открывали свои души на исповеди, просили письменного руководства для исполнения его наставлений.

Простой народ находил в монастыре преподобного средства к поддержанию своего существования в случае крайней нужды. Число питающихся на монастырские средства иногда доходило до 700 человек. «Вся страна Волоцкая к доброй жизни прилагашася, тишины же и покоя наслаждашеся. И Иосифе имя, яко священие некое, во устах всех обношашеся».

Монастырь был прославлен не только благочестием и помощью страждущим, но и проявлениями Божией благодати. Праведный инок Виссарион видел однажды на заутрени в Великую Субботу Духа Святого в виде белого голубя, сидящего на Плащанице, которую нес преподобный авва Иосиф.

Игумен, приказав иноку молчать о виденном, сам радовался духом, надеясь, что Бог не оставит обители. Тот же инок видел души умирающих братий, белые, как снег, исходящие из уст их. Ему самому открыт был день его кончины, и он почил с миром, причастившись Святых Таин и приняв схиму.

Борьбу с распространением ереси возглавили преподобный Иосиф и святитель Геннадий, епископ Новгородский (+ 1505; память 4 декабря). Первое свое послание преподобный Иосиф написал «О таинстве Пресвятой Троицы» еще будучи иноком Пафнутьева Боровского монастыря – в 1477 году. Успенский Волоколамский монастырь с самого начала стал духовным оплотом Православия в борьбе с ересью. Здесь написаны главные богословские творения святого аввы Иосифа, здесь возник «Просветитель», создавший ему славу великого отца и учителя Русской Церкви, здесь родились его пламенные противоеретические послания, или, как сам Преподобный скромно их называл, «тетрадки». Исповеднические труды преподобного Иосифа Волоцкого и святого архиепископа Геннадия увенчались успехом. В 1494 году был сведен со святительской кафедры еретик Зосима, в 1502 – 1504 гг. были соборно осуждены злейшие и нераскаявшиеся жидовствующие – хулители Святой Троицы, Христа Спасителя, Пресвятой Богородицы и Церкви.

Читайте так же:  Молитвы православные Николаю Чудотворцу о замужестве

Многие другие испытания были посланы святому Иосифу – ведь Господь каждого испытывает в меру его духовных сил. Гневался на святого то великий князь Иоанн III, лишь в конце жизни, в 1503 году примирившийся с угодником Божиим и покаявшийся в своей прежней слабости к жидовствующим, то удельный князь Волоцкий Феодор, на земле которого находилась его обитель. В 1508 году преподобный претерпел несправедливое запрещение от святителя Серапиона, архиепископа Новгородского (память 16 марта), с которым вскоре, однако, примирился. В 1503 году Собор в Москве под влиянием святого аввы и его учений принял «Соборный ответ» о неприкосновенности церковного достояния: «понеже вся стяжания церковная – Божия суть стяжания, возложенная, нареченная и данная Богу». Памятником канонических трудов игумена Волоцкого является в значительной степени и «Сводная Кормчая» – огромный свод канонических правил Православной Церкви, начатый преподобным Иосифом и завершенный митрополитом Макарием.

Преподобный Иосиф был активным общественным деятелем и сторонником сильного централизованного Московского государства. Он один из вдохновителей учения о Русской Церкви как преемнице и носительнице древнего Вселенского благочестия: «русская земля ныне благочестием всех одоле». Идеи преподобного Иосифа, имевшие огромное историческое значение, были развиты позже его учениками и последователями. Из них исходил в своем учении о Москве как Третьем Риме старец Псковского Спасо-Елеазарова монастыря Филофей: «два убо Рима падоша, а третий стоит, а четвертому не быти».

Взгляды иосифлян на значение монастырского имущества для церковного строительства и участия Церкви в общественной жизни в условиях борьбы за централизацию власти Московского князя его противники – сепаратисты старались опровергнуть в своих политических целях, недобросовестно использовав для этого учение преподобного Нила Сорского о «нестяжании» – отречении монаха от мирских дел и собственности. Это противопоставление породило ложный взгляд на враждебность направлений преподобных Иосифа и Нила. В действительности оба направления закономерно сосуществовали в русской монашеской традиции, дополняя друг друга. Как видно из «Устава» святого Иосифа, полное нестяжание, отказ от самих понятий «твое-мое» был положен в его основу.

Шли годы. Процветала созданная трудами и подвигами преподобного Иосифа обитель, а сам ее основатель, старея, готовился к переходу в вечную жизнь. Перед кончиной он приобщился Святых Таин, затем созвал всю братию и, преподав ей мир и благословение, блаженно почил на 76-м году жизни 9 октября 1515 года.

Надгробное слово преподобному Иосифу было составлено племянником и учеником его иноком Досифеем Топорковым.

Первое «Житие» святого аввы написано в 40-х годах XVI столетия пострижеником преподобного, епископом Крутицким Саввой Черным, по благословению митрополита Московского и всея Руси Макария (+ 1564). Оно вошло в составленные Макарием «Великие Минеи-Четьи». Другая редакция «Жития» принадлежит перу обрусевшего болгарского писателя Льва Филолога при участии инока Зиновия Отенского (+ 1568).

Местное празднование преподобному было установлено в Иосифо-Волоколамском монастыре в декабре 1578 года, к столетию основания обители. 1 июня 1591 года при патриархе Иове установлено общецерковное празднование его памяти. Святитель Иов, ученик волоколамского постриженика святого Германа Казанского, был великим почитателем преподобного Иосифа, автором службы ему, внесенной в Минеи. Учеником святителей Германа и Варсонофия был также сподвижник и преемник патриарха Иова – священномученик патриарх Гермоген (+ 1612, память 17 февраля), духовный вождь русских людей в борьбе за освобождение от польского нашествия.

Богословские творения преподобного Иосифа составляют неотъемлемый вклад в сокровищницу Православного Предания. Как все церковные писания, вдохновленные благодатью Святого Духа, они продолжают быть источником духовной жизни и ведения, сохраняют свою богословскую значимость и актуальность.

Главная книга святого аввы Иосифа писалась по частям. Первоначальный ее состав, законченный ко времени соборов 1503 – 1504 годов, включал 11 Слов. В окончательной редакции, сложившейся после кончины преподобного и имевшей огромное количество списков, «Книга на еретики» или «Просветитель» состоит из 16 Слов, которым предпослана в качестве предисловия «Повесть о новоявившейся ереси». Слово первое излагает церковное учение о догмате Пресвятой Троицы, второе – об Иисусе Христе – Истинном Мессии, третье – о значении в Церкви пророчеств Ветхого Завета, четвертое – о Боговоплощении, пятое – седьмое – об иконопочитании. В словах восьмом – десятом преподобный Иосиф излагает основы христианской эсхатологии. Одиннадцатое слово посвящено монашеству. В двенадцатом доказана недействительность проклятий и прещений, налагаемых еретиками. Последние четыре слова обсуждают способы борьбы Святой Церкви с еретиками, средства к их исправлению и покаянию.

Тропарь преподобного Иосифа

Яко постников удобрение/ и отцев красоту,/ милости подателя,/ разсуждения светильника,/ вси вернии, сошедшеся, восхвалим/ кротости учителя/ и ересей посрамителя,/ премудраго Иосифа,/ российскую звезду,/ молящася Господу// помиловатися душам нашим.

Кондак преподобного Иосифа

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Жития треволнения, и мятеж мирский,/ и страстная взыграния в ничтоже вменив,/ пустынный гражданин показался еси,/ многих быв наставник, Иосифе преподобне,/ монахов собратель и молебник верен, чистоты рачитель,// моли Христа Бога спастися душам нашим.

Иосиф игумен волоцкий Чудотворец молитва
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here