Молитва о творении Божием

Основы: Молитва о творении Божием - информация из открытых источников и священных текстов.

Священный Синод установил день особой молитвы о Божием творении

Москва, 14 июля 2015 г.

Священный Синод на заседании 13 июля 2015 года в Санкт-Петербурге установил (журнал № 41) день особой молитвы о Божием творении, сообщает Патриархия.ru.

Члены Синода утвердили представленный Синодальной богослужебной комиссии чин молебного пения о сохранении творения Божия, который надлежит совершать во всех храмах Русской Православной Церкви ежегодно в первое воскресенье сентября.

Архипастырям и пастырям в первое воскресенье сентября Синод постановил посвящать проповедь заботе о Божием творении.

Русская Православная Церковь имеет особое попечение о проповеди добросовестного отношения человека к творению Божию — окружающему миру. В конце XX — начале XXI столетий это привело к созданию целого ряда церковных документов, выражающих позицию Православной Церкви по вопросам экологии. В частности, тема экологии поднималась на заседании Архиерейского Собора 1997 года и получила развитие в документе «Основы социальной концепции Русской Православной Церкви», принятом Юбилейным Архиерейским Собором в 2000 году. В 2008 году эта тема была поднята в документе «Основы учения Русской Православной Церкви о достоинстве, свободе и правах человека». В том же году в Турции состоялась встреча Предстоятелей Поместных Православных Церквей, по итогам которой был принят итоговый документ «Послание Предстоятелей Православных Церквей», в котором тема экологии особо освещается. В этом документе в частности указывается: «В связи с этим мы вновь подтверждаем установленный ранее [в Константинопольском Патриархате] день особых молитв о защите творения Божия 1 сентября, в начале церковного года. Мы поддерживаем введение темы защиты природной среды в катехизацию, проповедь и пастырскую работу наших Церквей, как это уже происходит в ряде из них».

Сохраняя приверженность общеправославным решениям, Архиерейский Собор 2013 года принял концептуальный документ «Позиция Русской Православной Церкви по актуальным проблемам экологии». Этим документом стимулируется активность духовенства и мирян в экологической сфере.

Высший Церковный Совет обсуждал в своих заседаниях от 17 февраля и от 25 июня 2015 года предложения Церковно-общественной природоохранной организации при Синодальном отделе по взаимоотношениям Церкви и общества, созданной в развитие намерений, выраженных Архиерейским Собором 2013 года в упомянутом документе. В частности, было предложено установить день особой молитвы о Божием творении.

Согласованная на встрече Предстоятелей Православных Церквей 2008 года дата — 1 сентября — в странах канонического присутствия Русской Православной Церкви ознаменована началом учебного года в церковных и светских учебных заведениях, молебными пениями об учащихся, и совмещение двух значимых дней не представляется уместным. Следует также отметить, что по воскресным дням в храмы приходит существенно больше людей, и проведение того или иного празднования или молебного пения имеет более широкий масштаб. В связи с этим было предложено установить днем особой молитвы о Божи

Русская Православная Церковь

Официальный сайт Московского Патриархата

Главные новости

Святейший Патриарх Кирилл возглавил работу очередного заседания Высшего Церковного Совета
Святейший Патриарх Кирилл возглавил церемонию вручения премии Международного фонда единства православных народов Блаженнейшему Патриарху Феофилу
В Храме Христа Спасителя состоялся прием по случаю визита Блаженнейшего Патриарха Иерусалимского Феофила III
Предстоятели Иерусалимской и Русской Православных Церквей совершили Литургию в Храме Христа Спасителя
Состоялась встреча Президента России с Предстоятелями Иерусалимской и Русской Православных Церквей

Архив

Священный Синод установил день особой молитвы о Божием творении

Священный Синод на заседании 13 июля 2015 года в Санкт-Петербурге установил (журнал № 41) день особой молитвы о Божием творении.

Члены Синода утвердили представленный Синодальной богослужебной комиссией чин молебного пения о сохранении творения Божия, который надлежит совершать во всех храмах Русской Православной Церкви ежегодно в первое воскресенье сентября.

Архипастырям и пастырям в первое воскресенье сентября Синод постановил посвящать проповедь заботе о Божием творении.

Русская Православная Церковь имеет особое попечение о проповеди добросовестного отношения человека к творению Божию — окружающему миру. В конце XX — начале XXI столетий это привело к созданию целого ряда церковных документов, выражающих позицию Православной Церкви по вопросам экологии. В частности, тема экологии поднималась на заседании Архиерейского Собора 1997 года и получила развитие в документе «Основы социальной концепции Русской Православной Церкви», принятом Юбилейным Архиерейским Собором в 2000 году. В 2008 году эта тема была поднята в документе «Основы учения Русской Православной Церкви о достоинстве, свободе и правах человека». В том же году в Турции состоялась встреча Предстоятелей Поместных Православных Церквей, по итогам которой был принят итоговый документ «Послание Предстоятелей Православных Церквей», в котором тема экологии особо освещается. В этом документе в частности указывается: «В связи с этим мы вновь подтверждаем установленный ранее [в Константинопольском Патриархате] день особых молитв о защите творения Божия 1 сентября, в начале церковного года. Мы поддерживаем введение темы защиты природной среды в катехизацию, проповедь и пастырскую работу наших Церквей, как это уже происходит в ряде из них».

Сохраняя приверженность общеправославным решениям, Архиерейский Собор 2013 года принял концептуальный документ «Позиция Русской Православной Церкви по актуальным проблемам экологии». Этим документом стимулируется активность духовенства и мирян в экологической сфере.

Высший Церковный Совет обсуждал в своих заседаниях от 17 февраля и от 25 июня 2015 года предложения Церковно-общественной природоохранной организации при Синодальном отделе по взаимоотношениям Церкви и общества, созданной в развитие намерений, выраженных Архиерейским Собором 2013 года в упомянутом документе. В частности, было предложено установить день особой молитвы о Божием творении.

Согласованная на встрече Предстоятелей Православных Церквей 2008 года дата — 1 сентября — в странах канонического присутствия Русской Православной Церкви ознаменована началом учебного года в церковных и светских учебных заведениях, молебными пениями об учащихся, и совмещение двух значимых дней не представляется уместным. Следует также отметить, что по воскресным дням в храмы приходит существенно больше людей, и проведение того или иного празднования или молебного пения имеет более широкий масштаб. В связи с этим было предложено установить днем особой молитвы о Божием творении первое воскресенье сентября.

Храм Сергия Радонежского

Волгоград

МОЛЕ́БЕН О СОХРАНЕ́НИИ ТВОРЕ́НИЯ БО́ЖИЯ (текст).

(13 июля 2015 года Священный Синод Русской Православной Церкви определил ежегодным днем особой молитвы о Божием творении первое воскресенье сентября и утвердил Чин молебного пения о сохранении творения Божия, который надлежит в этот день ежегодно совершать во всех храмах Русской Православной Церкви. Совершается после Литургии).

Читайте так же:  Молитва чтобы найти на улице деньги

Диа́кон: Благослови́, влады́ко… (Начало обычное)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Три́жды)

Бог Госпо́дь, глас 6

Хор: Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас;/ вся́каго бо отве́та недоуме́юще,/ сию́ Ти моли́тву, я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим:// поми́луй нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И́же дре́вле в Вавило́не го́рдыя *язы́ки [народы] порази́вый, Го́споди, пра́веднаго Твоего́ *преще́ния [гнева] изба́ви ны./ Пощади́ гре́шныя лю́ди Твоя́,/ я́же стяжа́л еси́ Твое́ю Кро́вию;/ не преда́ждь нас поги́бели от дел рук на́ших,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́мы,/ и воззови́ погиба́ющим:// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам,/ благослове́нная Богоро́дице,/ наде́ющиися на Тя да не поги́бнем,/ но да изба́вимся Тобо́ю от бед:// Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Проки́мен и чте́ние Апостола:

Чтец: Бра́тие, ве́мы бо, я́ко вся тварь с на́ми совоздыха́ет и сболе́знует да́же доны́не: не *то́чию [только] же, но и са́ми (мы) нача́ток Ду́ха иму́ще, и мы са́ми в себе́ воздыха́ем, *всыновле́ния [усыновления от Бога] *ча́юще [ожидающе], избавле́ния те́лу на́шему. Упова́нием бо спасо́хомся. Упова́ние же ви́димое, несть упова́ние: е́же бо ви́дит кто, что и упова́ет? А́ще ли, его́же не ви́дим, наде́емся, терпе́нием ждем. *Си́це [так] же и Дух спосо́бствует нам в не́мощех на́ших: *о чесо́м [о чем] бо *помо́лимся [молиться], я́коже подоба́ет, не ве́мы, но Сам Дух хода́тайствует о нас воздыха́нии неизглаго́ланными. Испыта́яй[ющий] же сердца́ *весть [знает], что есть мудрова́ние Ду́ха, я́ко по Бо́гу *припове́дует [жалуется, вопиет] о святы́х.

Иере́й: От Ма́тфе́я Свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Иере́й: Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: *я́коже [подобно как] мо́лния исхо́дит от восто́к и явля́ется до за́пад, та́ко бу́дет прише́ствие Сы́на Челове́ческаго: *иде́же [где] бо а́ще бу́дет *труп [мертвое Тело] (т.е. Распятый Христос), та́мо соберу́тся орли́ (т.е. вкушающие Его Кровь). *А́бие [тотчас] же, по ско́рби дний тех, со́лнце поме́ркнет, и луна́ не даст све́та своего́, и зве́зды спаду́т с небесе́, и Си́лы Небе́сныя подви́гнутся: и тогда́ яви́тся зна́мение Сы́на Челове́ческаго на небеси́; и тогда́ воспла́чутся вся *коле́на земна́я [племена людей] и у́зрят Сы́на Челове́ческаго гряду́ща на о́блацех небе́сных с си́лою и сла́вою мно́гою; и по́слет А́нгелы[ов] Своя́[их] с тру́бным гла́сом *ве́лиим [великим, громким], и соберу́т избра́нныя[х] Его́ от четы́рех ветр, от коне́ц небе́с до коне́ц их. От смоко́вницы же научи́теся *при́тчи [подобию, прообразованию]: егда́ уже́ *ва́ия [ветви] ея́ бу́дут мла́да, и ли́ствие *прозя́бнет [произрастут], *ве́дите [знаете], я́ко близ есть жа́тва: та́ко и вы, егда́ ви́дите сия́ вся, *ве́дите [знайте], я́ко близ есть, при две́рех.

Хор: Сла́ва, Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Сотвори́вый мир и вся, *я́же [что] в нем, Го́споди, приими́ покая́ние на́ше и во вре́мя *потре́бно [необходимое] посли́ земли́ дождь и благорастворе́ние возду́хов [благоприятный воздух], умири́ стихи́и, да грех на́ших ра́ди не му́чается и не стра́ждет тварь, мо́лим Ти ся, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Дело́м[ам] го́рдых проти́вящийся, Го́споди, дела́ рук на́ших испра́ви, да не обратя́тся на главы́ на́ша (дела наши) и не погубя́т *ны [нас] беды́ и напа́сти, но при́зри на *смире́ние [уничижение] на́ше и низпосли́ благода́ть и мир, мо́лим Ти ся, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Да не стра́ждет творе́ние Твое́, Го́споди, лихои́мств и беззако́ний ра́ди на́ших, но да сохрани́тся неврежде́нно от всех наве́т вра́жиих, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Еще́ мо́лимся о е́же не помяну́ти беззако́ний и непра́вд люде́й Свои́х и отврати́ти от нас весь гнев Свой, пра́ведно на ны дви́жимый, и не погуби́ти мир сей гла́дом, жа́ждею и ины́ми беда́ми, но сохрани́ти его́, и нас пощади́ти, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Иере́й: Услы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны. Ми́лостив бо и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Читайте так же:  Семейные молитвы сборник

Диа́кон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.

МОЛИТВА о благостоя́нии ми́ра:

Иере́й: Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же Вседержи́телю, сотвори́вый не́бо и зе́млю со все́ю *ле́потою [красотою] их, просвети́вый день све́том со́лнечным и нощь *уясни́вый [озаривший] заря́ми [отблесками] о́гненными, вся́кия тва́ри Тво́рче; созда́вый от земли́ челове́ка, отпа́вшаго же (его) и преда́вшаго Тя *назда́вый [воссоздавший] *па́ки [вновь] Честно́ю Кро́вию Единоро́днаго Сы́на Твоего́!

При́зри [милостивно, любовно взгляни] с Небесе́, Бо́же, и виждь, *я́ко [как] се́тует земля́, и древеса́ и *бы́лие [трава] изчеза́ют, зве́рие и ско́ти, и пти́цы небе́сныя погиба́ют за нече́стие живу́щих на ней (людей). Сего́ ра́ди в покая́нии припа́даем и вопие́м Ти, да не погуби́ши мир Твой и нас со беззако́ньми на́шими, но да́руй обраще́ние безу́мным сыно́м челове́ческим и спасе́ние им, и тва́ри им покоре́нной.

Благослове́н еси́, Го́споди, пото́пом омы́вый при Но́и грех челове́ческий! Да́руй нам пото́ки сле́зныя и омове́ние скверн на́ших, да обрати́мся от злых дел, хище́ний и непра́вд на́ших, во е́же храни́ти *достоя́ние [наследие, имение] Твое́.

Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же Вседержи́телю, при Ло́те попали́вый[ший] ме́рзости Содо́мския и Гомо́ррския и очи́стивый[ший] Зе́млю Обетова́нную от скверн их! Да́руй исправле́ние извраще́нным и *стропо́тным [кривым, развращенным] умо́м[ам] и сердца́м челове́ческим, да позна́ют путь Твой.

Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же Вседержи́телю, И́же прише́ствием Возлю́бленнаго Сы́на Твоего́ обнови́вый и очи́стивый всю тварь! Да́руй, да уве́руют лю́дие всем се́рдцем и просла́вят Тя, и Единоро́днаго Сы́на Твоего́, и Уте́шителя Ду́ха Свята́го, да челове́ки и стихи́ями и все́ю тва́рию сла́вится пречестно́е и великоле́пое И́мя Святы́я Тро́ицы во ве́ки веко́в.

Иере́й: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Хор: Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Иере́й: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, Упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Хор: Сла́ва, и ны́не. Го́споди, поми́луй. (Трижды) Благослови́.

Иере́й: Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Синод установил день особой молитвы о Божием творении

Такое решение принято на заседании Священного Синода РПЦ 13-го июля 2015 года (Журнал №41).

Священный Синод утвердил две молитвы о благосостоянии мира — более пространную и краткую. Тексты обеих молитв можно скачать по ссылке:

В день молитвы о Божием творении иерархам Церкви и священнослужителям рекомендовано посвящать свои проповеди проблемам заботы об окружающей среде.

Русская Православная Церковь не впервые занимается вопросами экологии. В конце XX — начале XXI столетий об этом был принят целый ряд церковных документов. В частности, тема экологии поднималась на заседании Архиерейского Собора 1997 года и получила развитие в документе «Основы социальной концепции Русской Православной Церкви», принятом Юбилейным Архиерейским Собором в 2000 году. В 2008 году эта тема была поднята в документе «Основы учения Русской Православной Церкви о достоинстве, свободе и правах человека».

В том же году в Турции состоялась встреча Предстоятелей Поместных Православных Церквей, по итогам которой был принят итоговый документ «Послание Предстоятелей Православных Церквей», в котором тема экологии особо освещается. В этом документе в частности указывается: «В связи с этим мы вновь подтверждаем установленный ранее [в Константинопольском Патриархате] день особых молитв о защите творения Божия 1 сентября, в начале церковного года. Мы поддерживаем введение темы защиты природной среды в катехизацию, проповедь и пастырскую работу наших Церквей, как это уже происходит в ряде из них».

Установить день особой молитвы о Божием творении было предложено на заседаниях Высшего Церковного Совета от 17 февраля и от 25 июня 2015 года.

Днем особой молитвы о Божием творении было решено признать первое воскресенье сентября.

Что такое День молитвы о Божьем творении

Помимо дня молитвы о Божьем творении как восточные православные, так и западные католические, протестантские церкви приняли решение посвятить молитве о сохранении творения и установлению устойчивого миропорядка период с 1 сентября о 4 октября. Это время было названо Периодом творения. Дата 4 октября была выбрана не случайно: это день памяти св. Франциска Ассизского в католической церкви. Именно св. Франциск в западной христианской традиции считается покровителем экологов. Он также известен благодаря Гимну брату Солнцу. В 2015 г. Папа Римский Франциск официально учредил 1 сентября как всемирный день молитвы о сохранении Божьего творения.

Так, христианские церкви востока и запада вместе празднуют День молитвы о Божьем творении и по сегодняшний день. Ежегодно 1сентября православные церкви востока слышат послание Патриарха Константинопольского на начало Нового церковного года, в котором особо подчеркивается роль христианства в сохранение природы. А в 2015 г. появилось и первое послание папы Франциска на 1 сентября, что стало также традицией для западных христиан.

В связи с тем, что в странах канонического присутствия Русской Православной Церкви дата 1 сентября ознаменована началом учебного года в церковных и светских учебных заведениях, молебными пениями об учащихся, на заседании Священного Синода от 13 июля 2015 было предложено установить днем особой молитвы о Божием творении первое воскресенье сентября. В этот день во всех храмах Русской Православной Церкви совершается чин молебного пения о сохранении творения Божия. Также Священный Синод постановил Архипастырям и пастырям в первое воскресенье сентября посвящать проповедь заботе о Божьем творении.

В Беларуси День молитвы о Божьем творении на протяжении многих лет вспоминается во время семинара, посвященного этому Дню. Инициатором проведения подобных семинаров было Объединение молодежи Белорусской Православной Церкви (ОМБПЦ). Последние несколько лет семинар проводится совместно с направление «Церковь и охрана окружающей среды» Центра экологических решений. Мы призываем все епархии проводить такие семинары и актуализировать проблемы экологии среди молодежных братств, мотивируя их принимать участие в церковно-экологической деятельности. Инициация и участие в церковно-экологической деятельности – это один из видов социального церковного служения.

Читайте так же:  Молитва на продажу быструю

Поделиться «Что такое День молитвы о Божьем творении»

Храм Сергия Радонежского

Волгоград

МОЛЕ́БЕН О СОХРАНЕ́НИИ ТВОРЕ́НИЯ БО́ЖИЯ (текст).

Служится 1 сентября, после Литургии.

(В 2015 году Священный Синод Русской Православной Церкви определил ежегодным днем особой молитвы о Божием творении первое воскресенье сентября и утвердил Чин молебного пения о сохранении творения Божия, который надлежит в этот день ежегодно совершать во всех храмах Русской Православной Церкви. Совершается после Литургии).

Диа́кон: Благослови́, влады́ко…

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Три́жды)

Бог Госпо́дь, глас 6

Хор: Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас;/ вся́каго бо отве́та недоуме́юще,/ сию́ Ти моли́тву, я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим:// поми́луй нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И́же дре́вле в Вавило́не го́рдыя *язы́ки [народы] порази́вый, Го́споди, пра́веднаго Твоего́ *преще́ния [гнева] изба́ви ны./ Пощади́ гре́шныя лю́ди Твоя́,/ я́же стяжа́л еси́ Твое́ю Кро́вию;/ не преда́ждь нас поги́бели от дел рук на́ших,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́мы,/ и воззови́ погиба́ющим:// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам,/ благослове́нная Богоро́дице,/ наде́ющиися на Тя да не поги́бнем,/ но да изба́вимся Тобо́ю от бед:// Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Проки́мен и чте́ние Ева́нгелия:

Чтец: Бра́тие, ве́мы бо, я́ко вся тварь с на́ми совоздыха́ет и сболе́знует да́же доны́не: не *то́чию [только] же, но и са́ми (мы) нача́ток Ду́ха иму́ще, и мы са́ми в себе́ воздыха́ем, *всыновле́ния [усыновления от Бога] *ча́юще [ожидающе], избавле́ния те́лу на́шему. Упова́нием бо спасо́хомся. Упова́ние же ви́димое, несть упова́ние: е́же бо ви́дит кто, что и упова́ет? А́ще ли, его́же не ви́дим, наде́емся, терпе́нием ждем. *Си́це [так] же и Дух спосо́бствует нам в не́мощех на́ших: *о чесо́м [о чем] бо *помо́лимся [молиться], я́коже подоба́ет, не ве́мы, но Сам Дух хода́тайствует о нас воздыха́нии неизглаго́ланными. Испыта́яй[ющий] же сердца́ *весть [знает], что есть мудрова́ние Ду́ха, я́ко по Бо́гу *припове́дует [жалуется, вопиет] о святы́х.

Иере́й: От Ма́тфе́я Свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Иере́й: Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: *я́коже [подобно как] мо́лния исхо́дит от восто́к и явля́ется до за́пад, та́ко бу́дет прише́ствие Сы́на Челове́ческаго: *иде́же [где] бо а́ще бу́дет *труп [мертвое Тело] (т.е. Распятый Христос), та́мо соберу́тся орли́ (т.е. вкушающие Его Кровь). *А́бие [тотчас] же, по ско́рби дний тех, со́лнце поме́ркнет, и луна́ не даст све́та своего́, и зве́зды спаду́т с небесе́, и Си́лы Небе́сныя подви́гнутся: и тогда́ яви́тся зна́мение Сы́на Челове́ческаго на небеси́; и тогда́ воспла́чутся вся *коле́на земна́я [племена людей] и у́зрят Сы́на Челове́ческаго гряду́ща на о́блацех небе́сных с си́лою и сла́вою мно́гою; и по́слет А́нгелы[ов] Своя́[их] с тру́бным гла́сом *ве́лиим [великим, громким], и соберу́т избра́нныя[х] Его́ от четы́рех ветр, от коне́ц небе́с до коне́ц их. От смоко́вницы же научи́теся *при́тчи [подобию, прообразованию]: егда́ уже́ *ва́ия [ветви] ея́ бу́дут мла́да, и ли́ствие *прозя́бнет [произрастут], *ве́дите [знаете], я́ко близ есть жа́тва: та́ко и вы, егда́ ви́дите сия́ вся, *ве́дите [знайте], я́ко близ есть, при две́рех.

Хор: Сла́ва, Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Сотвори́вый мир и вся, *я́же [что] в нем, Го́споди, приими́ покая́ние на́ше и во вре́мя *потре́бно [необходимое] посли́ земли́ дождь и благорастворе́ние возду́хов [благоприятный воздух], умири́ стихи́и, да грех на́ших ра́ди не му́чается и не стра́ждет тварь, мо́лим Ти ся, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Дело́м[ам] го́рдых проти́вящийся, Го́споди, дела́ рук на́ших испра́ви, да не обратя́тся на главы́ на́ша (дела наши) и не погубя́т *ны [нас] беды́ и напа́сти, но при́зри на *смире́ние [уничижение] на́ше и низпосли́ благода́ть и мир, мо́лим Ти ся, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Да не стра́ждет творе́ние Твое́, Го́споди, лихои́мств и беззако́ний ра́ди на́ших, но да сохрани́тся неврежде́нно от всех наве́т вра́жиих, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Еще́ мо́лимся о е́же не помяну́ти беззако́ний и непра́вд люде́й Свои́х и отврати́ти от нас весь гнев Свой, пра́ведно на ны дви́жимый, и не погуби́ти мир сей гла́дом, жа́ждею и ины́ми беда́ми, но сохрани́ти его́, и нас пощади́ти, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Иере́й: Услы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны. Ми́лостив бо и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.

МОЛИТВА о благостоя́нии ми́ра:

Иере́й: Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же Вседержи́телю, сотвори́вый не́бо и зе́млю со все́ю *ле́потою [красотою] их, просвети́вый день све́том со́лнечным и нощь *уясни́вый [озаривший] заря́ми [отблесками] о́гненными, вся́кия тва́ри Тво́рче; созда́вый от земли́ челове́ка, отпа́вшаго же (его) и преда́вшаго Тя *назда́вый [воссоздавший] *па́ки [вновь] Честно́ю Кро́вию Единоро́днаго Сы́на Твоего́!

Читайте так же:  Православные утренние молитвы читать

При́зри [милостивно, любовно взгляни] с Небесе́, Бо́же, и виждь, *я́ко [как] се́тует земля́, и древеса́ и *бы́лие [трава] изчеза́ют, зве́рие и ско́ти, и пти́цы небе́сныя погиба́ют за нече́стие живу́щих на ней (людей). Сего́ ра́ди в покая́нии припа́даем и вопие́м Ти, да не погуби́ши мир Твой и нас со беззако́ньми на́шими, но да́руй обраще́ние безу́мным сыно́м челове́ческим и спасе́ние им, и тва́ри им покоре́нной.

Благослове́н еси́, Го́споди, пото́пом омы́вый при Но́и грех челове́ческий! Да́руй нам пото́ки сле́зныя и омове́ние скверн на́ших, да обрати́мся от злых дел, хище́ний и непра́вд на́ших, во е́же храни́ти *достоя́ние [наследие, имение] Твое́.

Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же Вседержи́телю, при Ло́те попали́вый[ший] ме́рзости Содо́мския и Гомо́ррския и очи́стивый[ший] Зе́млю Обетова́нную от скверн их! Да́руй исправле́ние извраще́нным и *стропо́тным [кривым, развращенным] умо́м[ам] и сердца́м челове́ческим, да позна́ют путь Твой.

Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же Вседержи́телю, И́же прише́ствием Возлю́бленнаго Сы́на Твоего́ обнови́вый и очи́стивый всю тварь! Да́руй, да уве́руют лю́дие всем се́рдцем и просла́вят Тя, и Единоро́днаго Сы́на Твоего́, и Уте́шителя Ду́ха Свята́го, да челове́ки и стихи́ями и все́ю тва́рию сла́вится пречестно́е и великоле́пое И́мя Святы́я Тро́ицы во ве́ки веко́в.

Иере́й: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Хор: Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Иере́й: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, Упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Хор: Сла́ва, и ны́не. Го́споди, поми́луй. (Трижды) Благослови́.

Иере́й: Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Чин краткаго молебнаго пения о сохранении творения Божия



Чин кра́ткаго моле́бнаго пе́ния
о сохране́нии творе́ния Бо́жия

Диа́кон: Б лагослови́, Влады́ко.

Свяще́нник: Б лагослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

И мы: Ц арю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Бессме́ртный, поми́луй нас.

П ресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Г о́споди, поми́луй, три́жды.

О́ тче наш, И́же еси́ на Небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Свяще́нник: Я́ ко Твое́ есть ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Чтец: А ми́нь. Г о́споди, поми́луй, 12.

П рииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

П рииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

П рииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

А ллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же. Три́жды.

И а́бие диа́кон глаго́лет во глас 6:

Б ог Госпо́дь и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во И́мя Госпо́дне.

Стих: И спове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.

Стих: О быше́дше, обыдо́ша мя, и И́менем Госпо́дним противля́хся им.

Стих: Н е умру́, но жив бу́ду и пове́м дела́ Госпо́дня.

Стих: К а́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла: от Го́спода бысть сей и есть ди́вен во очесе́х на́ших.

Лик: Б ог Госпо́дь… во глас 6, к коему́ждо стиху́.

Та́же тропари́, глас 6:

П оми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас; вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву, я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим: поми́луй нас.

Сла́ва: И́ же дре́вле в Вавило́не го́рдыя язы́ки порази́вый, Го́споди, пра́веднаго Твоего́ преще́ния изба́ви ны./ Пощади́ гре́шныя лю́ди Твоя́,/ я́же стяжа́л еси́ Твое́ю Кро́вию;/ не преда́ждь нас поги́бели от дел рук на́ших,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́мы,/ и воззови́ погиба́ющим:/ Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

И ны́не: М илосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Диа́кон: В о́нмем. П рему́дрость. В о́нмем.

Проки́мен, глас 1: Б у́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя.

Стих: Г о́споди, услы́ши моли́тву мою́ и вопль мой.

Апо́стол к ри́мляном [зача́ло 98]:

Б ра́тие, ве́мы бо, я́ко вся тварь с на́ми совоздыха́ет и сболе́знует да́же доны́не: не то́чию же, но и са́ми нача́ток Ду́ха иму́ще, и мы са́ми в себе́ воздыха́ем, всыновле́ния ча́юще, избавле́ния те́лу на́шему. Упова́нием бо спасо́хомся. упова́ние же ви́димое, несть упова́ние: е́же бо ви́дит кто, что и упова́ет? А́ще ли, его́же не ви́дим, наде́емся, терпе́нием ждем. Си́це же и Дух спосо́бствует нам в не́мощех на́ших: о чесо́м бо помо́лимся, я́коже подоба́ет, не ве́мы, но Сам Дух хода́тайствует о нас воздыха́нии неизглаго́ланными. Испыта́яй же сердца́ весть, что есть мудрова́ние Ду́ха, я́ко по Бо́гу припове́дует о святы́х.

Читайте так же:  Аз есмь с вами и никтоже на вы молитва

Аллилу́ия, глас 4:

Б о́же, уще́дри ны и благослови́ ны.

Стих: П росвети́ лице́ Твое́ на ны, и поми́луй ны.

Диа́кон: П рему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.

Свяще́нник: М ир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Свяще́нник: О т Матфе́а свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Лик: С ла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Диа́кон: В о́нмем.

Свяще́нник чтет Ева́нгелие от Матфе́я [зача́ло 100]:

Р ече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: я́коже мо́лния исхо́дит от восто́к и явля́ется до за́пад, та́ко бу́дет прише́ствие Сы́на Челове́ческаго: иде́же бо а́ще бу́дет труп, та́мо соберу́тся орли́. А́бие же, по ско́рби дний тех, со́лнце поме́ркнет, и луна́ не даст све́та своего́, и зве́зды спаду́т с небесе́, и Си́лы Небе́сныя подви́гнутся: и тогда́ яви́тся зна́мение Сы́на Челове́ческаго на небеси́: и тогда́ воспла́чутся вся коле́на земна́я и у́зрят Сы́на Челове́ческаго гряду́ща на о́блацех небе́сных с си́лою и сла́вою мно́гою: и по́слет А́нгелы Своя́ с тру́бным гла́сом ве́лиим, и соберу́т избра́нныя Его́ от четы́рех ветр, от коне́ц небе́с до коне́ц их. От смоко́вницы же научи́теся при́тчи: егда́ уже́ ва́ия ея́ бу́дут мла́да, и ли́ствие прозя́бнет, ве́дите, я́ко близ есть жа́тва: та́ко и вы, егда́ ви́дите сия́ вся, ве́дите, я́ко близ есть, при две́рех.

Лик: С ла́ва Тебе́ Го́споди, сла́ва Тебе́.

Диа́кон глаго́лет ектению́:

П оми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Е ще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле, и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или́: архиепи́скопе, или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе ) и́мярек, и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Е ще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

С отвори́вый мир и вся, я́же в нем, Го́споди, приими́ покая́ние на́ше и во вре́мя потре́бно посли́ земли́ дождь и благорастворе́ние возду́хов, умири́ стихи́и, да грех на́ших ра́ди не му́чается и стра́ждет тварь, мо́лим Ти ся, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Д ело́м го́рдых проти́вящийся, Го́споди, дела́ рук на́ших испра́ви, да не обратя́тся на главы́ на́ша и не погубя́т ны беды́ и напа́сти, но при́зри на смире́ние на́ше и низпосли́ благода́ть и мир, мо́лим Ти ся, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Д а не стра́ждет лихои́мств и беззако́ний ра́ди на́ших творе́ние Твое́, Го́споди, но да сохрани́тся неврежде́нно от всех наве́т вра́жиих, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Е ще́ мо́лимся о е́же не помяну́ти беззако́ний и непра́вд люде́й Свои́х и отврати́ти от нас весь гнев Свой, пра́ведно на ны дви́жимый, и не погуби́ти мир сей гла́дом, жа́ждею и ины́ми беда́ми, но сохрани́ти его́, и нас пощади́ти, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Свяще́нник возгла́с: У слы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны. Ми́лостив бо и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Свяще́нник же чтет моли́тву сию́ о благостоя́нии ми́ра:

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Свяще́нник глаго́лет и́ну моли́тву:

Г о́споди Бо́же Вседержи́телю, Соде́телю и Тво́рче вся́ческих, покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, всю зе́млю древесы́ многови́дными и живо́тными разли́чными напо́лнивый, и животворя́яй ю́, да вся тварь благодари́т Тя, Изряднохудо́жника. Ты еси́ И́же и челове́ка сотвори́вый по о́бразу и подо́бию Твоему́, и в ми́ре сем поста́вивый, во е́же возде́лывати и храни́ти его́. Не отврати́ лица́ Твоего́ и ны́не, Го́споди Человеколю́бче, зря мир Твой расхища́емь от беззако́ний и страсте́й на́ших. Я́ко се́тует земля́, древеса́ и бы́лие исчеза́ют, зве́рие и ско́ти, и пти́цы небе́сныя погиба́ют за нече́стие сыно́в челове́ческих. Мо́лимся Ти, Всемилосе́рдый Бо́же, поми́луй ны, испо́лни сердца́ на́ша све́том Твоего́ богоразу́мия и приими́ покая́ние на́ше, да возде́лываем мир Твой во бла́го душа́м и телесе́м на́шим и во сла́ву Пресвята́го И́мене Твоего́. Тебе́ бо подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: П рему́дрость.

Свяще́нник: П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Лик: Ч естне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Свяще́нник: С ла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Лик: С ла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. А ми́нь. Г о́споди, поми́луй, три́жды. Б лагослови́.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Х ристо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Молитва о творении Божием
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here